Comisarii Protecţiei Consumatorilor, pe litoral. „Vom avea toleranţă zero!”

636
Comisarii Protecţiei Consumatorilor, pe litoral. „Vom avea toleranţă zero!” - fondcomisarii-1625253164.jpg
Sezonul estival a debutat în forţă pe litoral, după aproape doi ani de restricţii care au afectat turismul. Hotelierii şi unităţile de alimentaţie publică sunt dornice de oaspeţi şi deja se anunţă două luni de foc. Comisarii Protecţiei Consumatorilor anunţă că vor monitoriza activitatea pe litoral şi vor avea toleranţă zero vizavi de situaţiile periculoase pentru turişti.

Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor s-a întâlnit, vineri, la Constanța, cu reprezentanții patronatelor din turism. Discuţiile au fost prilejuite de deschiderea Comandamentului Litoral 2021.

„În ședința operativă am stabilit detalii astfel încât să avem o linie clară în acest sezon estival. Tot ceea ce ne dorim este responsabilitate din partea agenţilor economici și din partea autorităților pentru consumatorii care vor veni în această perioadă pe litoral. Sper ca mesajul nostru să ajungă la toți agenţii economici și să îl înțeleagă”, a transmis președintele ANPC, Claudiu Dolot. Primarul Constanței, Vergil Chițac, şi-a arătat disponibilitatea de a sprijini atât ANPC, cât şi patronatele din turism, pentru ca sezonul estival să se desfăşoare fără probleme.

Astfel, începând de săptămâna aceasta, pe litoral au fost detaşate mai multe echipe de comisari ai Protecţiei Consumatorilor, care vor monitoriza permanent staţiunile şi vor răspunde sesizărilor acestora. Reclamaţii pot fi făcute atât la numărul de Telefon al consumatorului, 0219551, cât şi online. „Suntem axaţi mai mult pe consiliere şi prevenţie şi mai puţin pe amenzi. Ne dorim că fim parteneri mai mult anul acesta, pentru că după doi ani de pandemie vrem să readucem turistul pe litoralul românesc şi să aibă parte de o vacanţă reuşită. Totuşi, vom avea toleranţă zero vizavi de situaţiile care vor pune în pericol siguranţa şi chiar viaţa consumatorilor români”, a precizat directorul general al ANPC, Paul Anghel.

Plângeri despre lipsa şezlongurilor pe plaja lărgită din Mamaia

În cadrul întâlnirii cu reprezentanţii patronatelor din turism, s-a pus problema plângerilor consumatorilor vizavi de situaţia plajelor lărgite din Mamaia. Aceştia au semnalat conducerii Protecţiei Consumatorilor nemulţumirile turiştilor legate de lipsa şezlongurilor şi a serviciilor pe plajă. „Este vorba despre nemulţumirile turiştilor care au plătit din timp vacanţele, în iarnă, de exemplu, la diferite agenţii. Atunci când au cumpărat pachetele, aceştia au ştiut că au şi plajă, şezlonguri, umbrele, la hotelul respectiv, asigurate prin pachetul achitat. Ei vin acum, ajung la cazarea achiziţionată, se plâng la recepţiile hotelurilor, dacă un eventual control al ANPC-ului se îndreaptă împotriva noastră, a agenţiilor care am vândut acele pachete, în mod normal, suntem pasibili de amendă, pentru că am promis ceva atunci. Cine răspunde pentru toate aceste lucruri?”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, Corina Martin, preşedintele onorific al Asociaţiei RESTO.

Potrivit acesteia, în cursul săptămânii viitoare, patronatele din turism se vor întâlni şi cu reprezentanţii Administraţiei Bazinale de Apă Dobrogea Litoral, pentru a găsi o soluţie la aceste probleme. „O să facem, la nivel de parteneriat comun, o înţelegere precum că nu vor exista sancţiuni la agenţii pe acest subiect. Vrem să fie clar stabilit”, a mai adăugat Corina Martin.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.2154 secunde