ACoR Constanţa și-a stabilit prioritățile pentru acest an. Ce planuri au primarii

Sâmbătă, 13 Martie 2021, 00:00
591
Reprezentanţii Asociaţiei Comunelor din România (ACoR), filiala Constanţa, s-au reunit, vineri, 12 martie, la sediul Bibliotecii Județene Constanța, în cadrul unei ședințe unde au fost prezenți mai mulți primari sau viceprimari ai comunelor din Constanța.

Lucrările au vizat dezbaterea problemelor de ordin administrativ, fiind aprobate în unanimitate raportul de activitate al Filialei Județene Constanța pe anul 2020, execuția bugetului de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil, dar și proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul în curs. De asemenea, președintele filialei județene, Mariana Gâju a prezentat proiectele de viitor ale Filialei Județene Constanța a ACoR.

Invitat în cadrul ședinței, directorul Camerei de Conturi a Județului Constanța, Ion Bobe, și-a arătat deschiderea și dorința de colaborare cu toate unitățile administrativ teritoriale ale județului prin realizarea de parteneriate de lucru între instituția ce o reprezintă și primăriile fiecărei comune din județ.

Auditorii angajați ai Serviciului de Audit Public Intern ai filialei județene ACoR au luat, de asemenea, parte la lucrările ședinței.

Pentru o mai bună comunicare cu cetățeanul și o transparență în deciziile din cadrul aparatului administrativ, se dorește ca în viitorul apropiat fiecare comună a județului Constanța să implementeze programul Monitorul Oficial Local, pe platforma EMOL.ro.

Din partea ACoR, Daniela Șofineți a prezentat proiectul Consolidarea cooperării dintre Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale, SIPOCA 750, ce are ca obiectiv general dezvoltarea şi implementarea mecanismelor de coordonare, cooperare şi consultare între MDLPA şi structurile asociative ale administraţiei publice locale.

Astfel, Asociația Comunelor din România va desfăşura o serie de activităţi prin care să analizeze funcţionarea procesului intern actual de consultare legislativă, posibilităţile de dezvoltare a acestuia pe baza nevoilor şi problemelor din teritoriu şi realizarea unui instrument IT&C compatibil cu instrumentul IT&C al MDLPA, precum analizarea instrumentelor de comunicare existente la nivelul ACoR şi identificarea de căi de îmbunătăţire a dialogului între reprezentanţii comunelor din România, între aceştia şi ACoR, între aceştia şi MDLPA şi, implicit, Guvernul României.



Pagina a fost generata in 0.1918 secunde