Distribuitorii de electricitate au plătit despăgubiri uriaşe clienţilor

726
Anul trecut, din cauza problemelor înregistrate la reţeaua de distribuţie a energiei electrice, la nivel naţional, un număr de 450.000 de clienţi au primit compensaţii în valoare de 20,5 milioane de lei, potrivit Autorităţii de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Ca o comparaţie, valoarea compensaţiilor acordate în 2019 au fost de 5,6 milioane de lei. Potrivit reglementărilor, companiile de distribuție din cele opt zone de rețea din România, controlate de grupurile Enel, CEZ, Electrica și E.On, trebuie să acorde compensații clienților în trei situații: dacă întreruperile în alimentare sunt prea lungi sau prea dese, dacă energia electrică nu este livrată în standardele tehnice (celebrele fluctuații de tensiune) sau dacă nu răspund la timp oricăror solicitări ale clienților. Legislația privind acordarea compensațiilor s-a modificat în 2019. S-a impus acordarea automată a compensaţiilor pentru neîndeplinirea indicatorilor de continuitate a alimentării cu energie electrică pentru toate nivelurile de tensiune. Din acest motiv, numărul şi valoarea compensaţiilor a crescut în 2020 foarte mult. Potrivit datelor ANRE, românii au stat anul trecut, în medie aproximativ cinci ore fără electricitate, iar valoarea despăgubirii a fost de 30 de lei pentru fiecare consumator.

Pagina a fost generata in 0.2317 secunde